Τι σημαίνει αυτισμός;


Αυτισμός σημαίνει:

  • Μην με συγκρίνεις με άλλους, είμαι διαφορετικός στον τρόπο σκέψης. Σκέφτομαι σε 3D μορφή. Είτε με εικόνες, είτε με λόγια, είτε και με τα δύο. 
  • Μην με πιέζεις να κάνω πράγματα που δεν θέλω. Δώσε μου επιλογές.
  • Όταν μου απευθύνεις μια ερώτηση, δώσε μου χρόνο για να σκεφτώ την σύνδεση της ερώτησης με την απάντηση.
  • Όταν βιώνω υπεραισθητηριακη υπερφόρτωση, δώσε μου χρόνο να ανακτήσω την αυτοκυριαρχία μου. Δείξε κατανόηση και μη με αγγίζεις και μη μου μιλάς. Το ίδιο ισχύει και όταν αγχώνομαι για κάτι. Αφαίρεσε όλα τα διασπαστικά ερεθίσματα. 
  • Έχω πολλή υπομονή και επιμονή. Μην επιχειρήσεις να αλλάξεις αυτό που θέλω να κάνω.
  • Δείξε σεβασμό στις εμμονές μου και για όσο αυτές διαρκούν. Αυτές με βοηθούν να γίνομαι καλύτερος.
  • Δείξε σεβασμό στη ρουτίνα μου και μην προσπαθείς να την αλλάξεις. 
  • Δεν μου αρέσουν πουθενά οι αλλαγές. 
  • Δείξε σεβασμό στους κανόνες που διέπουν την ζωή μου. Χωρίς αυτούς δεν μπορώ να ζήσω.
  • Για να κάνω φίλους χρειάζομαι εμπιστοσύνη.
  • Για να μην είμαι κοινωνικός κάποιες φορές σημαίνει ότι δεν μου αρέσει ο χαρακτήρας σου. Οπότε μην με πιέσεις κάνοντας μου ερωτήσεις. Απλά άσε με να αποχωρήσω και σεβάσου το. 
  • Μην υποτιμάς την νοημοσύνη μου. Καταλαβαίνω πολλά περισσότερα από όσο νομίζεις.
  • Είμαι άτομο πολύ δημιουργικό, αν μου δώσεις την ευκαιρία να σου το δείξω. Αρκεί να πιστεύεις σε εμένα.
  • Είμαι άτομο πολύ κλειστό, αλλά έχω και αισθήματα. Είναι δύσκολο κάποιες φορές να τα διαχειριστώ αποτελεσματικά, αλλά μπορώ να τα δείξω.  Αυτό δε σημαίνει ότι δεν εκφράζομαι συναισθηματικά. Απλώς χρειάζομαι χρόνο και δείξε υπομονή ως προς αυτό.
  •  Κάποιες  φορές καταλαβαίνω πως νιώθεις, αλλά δεν μου αρέσει να αναλώνομαι πολύ συναισθηματικά, είναι κουραστικό. Μου τρώει την ενέργεια και μειώνει την απόδοση μου γενικότερα. 
  • Είμαι άτομο που θα σε βοηθήσει χωρίς αντάλλαγμα, αλλά αν με εκμεταλλευτείς δεν θα σου μιλήσω. Έχω την ικανότητα να αδιαφορώ πλήρως.
  • Μην με πιέζεις να μιλήσω. Αν θέλω να μιλήσω, θα το κάνω όποτε το επιθυμήσω και νιώσω έτοιμος για αυτό.
  • Δεν χρειάζομαι τη λύπη και τη βοήθεια σου. Μπορώ να καταφέρω και μόνος μου πράγματα. Αν χρειαστώ τη βοήθεια σου, θα σου τη ζητήσω.
  • Αποδέξου αυτό που είμαι ως άνθρωπος. Ο αυτισμός είναι μέρος αυτού που είμαι, αλλά δεν με καθορίζει.
  • Είμαι περισσότερο πρακτικός άνθρωπος. Οπότε δώσε μου πρακτικά πράγματα και μέσα στο πλαίσιο των ενδιαφερόντων μου.
  • Αν θέλεις να μάθεις κάτι για μένα, μην ψάχνεις στο διαδίκτυο, ρώτησε με. Κάνεις δεν καταλαβαίνει αυτό που είμαι.
  • Μην με παρεξηγείς που όλα τα παίρνω στη κυριολεξία. Κάποιες φορές καταλαβαίνω τον μεταφορικό λόγο και για αυτό χρειάζομαι λίγο παραπάνω χρόνο. 
  • Μου αρέσει περισσότερο η λογική ακολουθία των πραγμάτων.  
  • Μην με θεωρείς τρελό λόγω του τρόπου συμπεριφοράς μου. Για αυτό δεν φταίω εγώ. Φταίει η κοινωνία που δεν μου έχει δώσει τις ίσες ευκαιρίες με τα άλλα άτομα. Είναι η αντίδραση μου στο κατεστημένο. 
  • Αν θέλεις να μου διδάξεις κάτι, δίδαξε το μου με δημιουργικό τρόπο και όχι μέσω της τυποποίησης. Υποβιβάζει την νοημοσύνη μου. 
  • Χρειάζομαι την ειλικρίνεια και την σταθερότητα στα πάντα.
  • Μην παρεξηγείς την ωμή ειλικρίνεια μου, ακόμη κι αν σε πληγώσει. Δεν μπορώ να πω ψέματα και ούτε μπορώ να κρύψω την άποψη μου. 
  • Το ότι δεν έχω αναπτύξει βλεμματική και σωματική επαφή με τους άλλους σημαίνει ότι δεν πήρα τα κατάλληλα εφόδια από την οικογένεια μου. Αν θέλεις να με αγγίξεις, ρώτησε με πρώτα. Κι αν θέλω να το κάνω, θα το κάνω. 
  • Θυμάμαι τα πάντα. Επομένως, μην επιχειρήσεις να προσβάλλεις τη μνήμη μου. 
  • Μην ξεχνάς, όλα θέλουν χρόνο, αγάπη, εμπιστοσύνη και σεβασμό με εμένα σε οτιδήποτε.

Κωνσταντίνος Ν. Μαντζίκος, Εκπαιδευτικός ΠΕ 61-Συγγραφέας

Τα δικαιώματα της φωτογραφίας ανήκουν στην ιστοσελίδα Autism Irakleio.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας ευχαριστούμε! Το σχόλιο σας καταγράφηκε!

Startup Οικοσυστήματα: Αποτελούν το μέλλον της Επιχειρηματικότητας;

Την τελευταία δεκαετία παγκοσμίως και ιδίως στην Ελλάδα περίπου από το 2015 και μετά ακούμε και διαβάζουμε πολλά σχετικά με την Νεοφυή Επιχε...